Утицај реклама на избор хране: примјер „gluten free“ намирница


Продаја безглутенске хране посљедњих година биљежи стални раст, те се предвиђа да ће и у наредном периоду тржиште безглутенских производа непрекидно расти. Истраживања потрошачких навика су утврдила да људи све више купују безглутенске намирнице јер их сматрају ''здравим'' и погодним за пробаву, те се тржиште безглутенских производа све више усмјерава према особама које воде здрав и активан животни стил, те при том самоиницијативно уводе безглутенске производе у своју свакодневну исхрану, иако за то немају ни један оправдан разлог. Стручњаци упозоравају да  међу  особама које не болују од целијакије или интолеранције на глутен,  нису детектовани здравствени бенефити безглутенског режима исхране.Тачније, медицински неоправдано увођење безглутенске исхране доводи до мањег  уноса  минерала и витамина, истовремено подстичући  већи  унос масти и калорија, што у коначници повећава склоност добијања на килажу.


Живимо у свијету у којем смо свакодневно окружени разноврсним рекламама чији крајњи циљ јесте да утичу на нас да купимо или конзумирамо одређени производ или услугу. Приликом  пласирања различитих производа, па и оних везаних за храну и исхрану, тежи се разумијевању фактора који утичу на избор хране одређене циљне популације како би се креирала што ефикаснија реклама. Већина људи мисли да рекламе дјелују на друге, али не и на њих саме. Ипак, бројна истраживања указују супротно, утврђујући да рекламирање дјелује на потрошачке навике људи, посебно рекламе нових производа које у 55% случајева исходују повећањем продаје истих, у поређењу са 33% реклама већ познатих производа.

Припремила: Јелена Нишкановић, дипл. психолог

Опширније прочитајте овдје.

 



Број отварања: 1928
Датум објаве: 21.10.2022.